Odbiorca nie odebrał przesyłki
Jeśli z jakichś powodów adresat odmówił przyjęcia przesyłki to wówczas jest ona odsyłana przez przewoźnika z powrotem do nadawcy. W takim przypadku obowiązuje dodatkowa opłata za zwrot paczki w kwocie 100% ceny usługi.
Warto pamiętać, że wysyłając paczki za pośrednictwem serwisu PTAKI KURIEREM nie należy w żadnym wypadku rozliczać się bezpośrednio z przewoźnikiem. Jeśli kurier zażąda opłaty za zwrot przesyłki przy jej doręczeniu to nie należy tej opłaty uiszczać. Kurier powinien w takim przypadku udać się z paczką do urzędu pocztowego i poinformować pracownika Poczty, aby poprawił błędnie wprowadzoną dodatkową opłatę w systemie. Oczywiście kurier powinien dostarczyć paczkę do nadawcy ponownie, już bez pobierania żadnej opłaty przy jej wydaniu. Jeśli jednak niesłusznie pobrana przez kuriera opłata za zwrot zostanie uiszczona to fakt ten należy zgłosić podając także numer listu przewozowego na adres e-mail wysylaj@ptakikurierem.pl . Wówczas zostanie wysłana przez nas interwencja do przewoźnika w sprawie pilnego zwrotu niesłusznie pobranych pieniędzy. Zwrot powinien nastąpić w ciągu 7 dni, pieniądze najczęściej zwracane są w gotówce przez listonosza.