SPIS TREŚCI
1. KOSZT WYSYŁKI PTAKÓW
2. ZLECENIE WYSYŁKI PTAKÓW
3. SPOSÓB ZAPŁATY
4. ODBIÓR PACZKI
5. PAKOWANIE
6. TRANSPORT
7. POBRANIE
8. ANULOWANIE ZLECENIA
9. ZWROT PACZKI
10. REKLAMACJA
11. PROBLEMY PODCZAS TRANSPORTU I ICH ROZWIĄZANIE
Ważne! Wysyłka za pośrednictwem ptakikurierem.pl zezwala wyłącznie na przesyłkę jaj lęgowych, ptaków lub owadów.
Nie ma możliwości wysłania żadnych innych zwierząt.
KOSZT WYSYŁKI PTAKÓW
Format M – maksymalne wymiary 20x40x65, waga do 20 kg – 29 zł
Format M – maksymalne wymiary 20x40x65, waga do 30 kg – 53 zł
Format L – maksymalne wymiary 40x42x65, waga do 20 kg – 38 zł
Format XL – maksymalne wymiary 70x60x60, waga do 20 kg – 44 zł
Format XL – maksymalne wymiary 70x60x60 , waga do 30 kg – 55 zł
Format 2XL – maksymalne wymiary – suma trzech boków tj. długość + szerokość wysokość nie większa niż 250 cm, najdłuższy bok o maksymalnych wymiarach 150 cm, waga do 30 kg – 57 zł
Dopłata za odbiór paczki przez kuriera z miejsca zamieszkania – 3 zł
Dopłata do paczki nadanej za pobraniem – 3 zł
ZLECENIE WYSYŁKI PTAKÓW
Aby przesyłka mogła zostać zrealizowana wymagane jest podanie następujących danych:
dane nadawcy
– imię i nazwisko
– dokładny adres (kod pocztowy, miejscowość, ulica wraz z numerem)
– numer telefonu (tylko komórkowy)
– nr rach. bankowego do przelewu środków z pobrania
dane odbiorcy
– imię i nazwisko
– dokładny adres (kod pocztowy, miejscowość, ulica wraz z numerem)
– numer telefonu (tylko komórkowy)
a także:
– w przypadku wysyłki za pobraniem należy podać kwotę pobrania bez wliczania kosztów przesyłki. Koszty przesyłki dodadzą się automatycznie.
– należy określić wielkość wysyłanej paczki podając właściwy format określony w cenniku np. format M
– należy także podać informację o tym czy paczka ma zostać odebrana z miejsca zamieszkania nadawcy przez kuriera czy zdecydują się Państwo dostarczyć przesyłkę do urzędu pocztowego we własnym zakresie
Po wysłaniu danych poprzez formularz na naszej stronie lub bezpośrednio na adres e-mail wysylaj@ptakikurierem.pl otrzymają Państwo drogą mailową list przewozowy, który należy koniecznie wydrukować i nakleić na paczkę. Najlepiej przygotować sobie dwa egzemplarze, jeden podsunąć kurierowi do podpisania uzyskując w ten sposób potwierdzenie odbioru, drugi wydać kurierowi razem z przesyłką.
Listy przewozowe przygotowywane są wg kolejności zleceń, czas oczekiwania na list przewozowy to 30-60 min w tygodniu, w weekendy 3-6 godz.
Najlepiej składać zlecenia na wysyłki ptaków dzień przed odbiorem paczki po godz. 12.
Wysyłka ptaków realizowana jest, zgodnie z regulaminem Pocztex, w dniach od poniedziałku do środy.
SPOSÓB ZAPŁATY
Jeśli nadawca otrzymał zapłatę od odbiorcy przed wysłaniem paczki i zapłata dotyczy zarówno samej wysyłki jak i zwierząt to wówczas należy złożyć zamówienie na paczkę bez pobrania. Przelew za wysyłkę uiszcza nadawca na konto 61 1050 1520 1000 0090 8176 0044 ( w tytule przelewu należy podać imię i nazwisko nadawcy ) . Prosimy o wysłanie potwierdzenia przelewu na adres e-mail wysylaj@ptakikurierem.pl , wówczas przygotowany zostanie list przewozowy.
Jeśli nadawca otrzymał zapłatę od odbiorcy przed wysłaniem paczki, ale zapłata dotyczy jedynie ptaków, natomiast sam koszt wysyłki ma pokryć odbiorca przy doręczeniu to należy złożyć zamówienie na paczkę za pobraniem i w polu na uzupełnienie kwoty pobrania podać wartość samych kosztów wysyłki zgodnych z cennikiem usług.
Jeśli odbiorca ma pokryć zapłatę zarówno za ptaki, jak i za samą wysyłkę przy doręczeniu to wówczas należy podać kwotę pobrania, czyli cenę ptaków z wliczonymi kosztami przesyłki pobraniowej zgodnej z cennikiem usług kurierskich.
ODBIÓR PACZKI
Przesyłka odbierana jest przez kuriera Pocztex w godz. 12-14. Jeśli kurier nie pojawi się do godz. 13:30 to wówczas prosimy o kontakt e-mail, sms lub pod numer 796584789, ze swojej strony zadbamy o to, aby wysłana została interwencja do spedytora.
Dyspozycję odbioru przesyłki z domu przez kuriera Pocztex można złożyć także samemu na stronie Internetowej www.pocztex.pl – zakładka „zamów kuriera” w prawym górnym rogu strony. Znajduje się tam krótki formularz do wypełnienia ( w kategorii termin doręczenia należy zaznaczyć Pocztex express 24 ).
wróć do spisu
PAKOWANIE
Ptaki należy pakować przede wszystkim w trwałe, stabilne opakowania, aby nie wydostały się podczas transportu na zewnątrz.
Kształt paczki musi być w pełni foremny tj. kwadrat lub prostokąt. Należy pamiętać, aby przesyłki nie posiadały żadnych elementów niestandardowych takich jak. wystający uchwyt, skośne ściany, wklęsłości, wypukłości itp. Wszystkie paczki są weryfikowane przez Pocztex, koszt dopłaty do wysyłki niestandardowej to 79,19 zł. Prosimy więc zachować odpowiedni, w pełni foremny kształt przesyłek.
Maksymalne wymiary paczki oraz jej waga określone zostały w cenniku wysyłek, każdy format wysyłki posiada inne maksymalne wymiary paczki Każda paczka ubezpieczona jest na 5000 zł oraz posiada wykupioną usługę „ostrożnie”
Prosimy nie łączyć ze sobą dwóch lub kilku opakowań, zazwyczaj takie wysyłki uznawane są przez przewoźnika jako paczki niestandardowe. Każde zwierzę musi być przesłane w oddzielnym opakowaniu. Zakaz przesyłania więcej niż jednego zwierzęcia w jednym opakowaniu.
Zalecamy oznaczyć paczkę dużymi, dobrze widocznymi napisami „OSTROŻNIE, ŻYWE PTAKI” (np. markerem) z kilku stron opakowania.
Należy zadbać o zaopatrzenie ptaków w pokarm i wodę na czas transportu (np. jabłko)
wróć do spisu
TRANSPORT
Za realizację wysyłki odpowiada firma Pocztex. Ptaki transportowane są w usłudze Pocztex 24. Paczka doręczana jest bezpośrednio do miejsca zamieszkania adresata.
Każdą przesyłkę można śledzić na stronie www.poczta-polska.pl , w okienku „znajdź przesyłkę” należy wpisać nr listu przewozowego (np. EE123456789PL )
wróć do spisu
POBRANIE
Pieniądze z pobrania wypłacane są wyłącznie na numer konta wskazany w zamówieniu, w terminie 3-4 dni roboczych od dnia doręczenia przesyłki do odbiorcy. Od kwoty pobrania za każdym razem odliczona zostaje opłata za przesyłkę. Koszt transportu doliczy się automatycznie do kwoty pobrania za ptaki / jaja.
ANULOWANIE ZLECENIA
W celu anulowania zlecenia należy zgłosić anulowaną przesyłkę w zakładce „kontakt” podając numer przesyłki. Zlecenie może zostać anulowane wyłącznie przed odbiorem przesyłki przez kuriera.
wróć do spisu
ZWROT PACZKI
Zwroty przesyłek w przypadku odmowy odbioru paczki przez adresata oznaczają konieczność zapłaty za wysyłkę + zwrot. Pieniądze za zwrot przesyłki należy dokonać na konto:
61 1050 1520 1000 0090 8176 0044 (należy podać nr listu przewozowego)
wróć do spisu
REKLAMACJA
Reklamacja może zostać złożona po wysłaniu przez Państwa wszystkich niezbędnych informacji i dokumentów na adres email wysylaj@ptakikurierem.pl. Czas na złożenie reklamacji określony jest w regulaminie na stronie przewoźnika www.pocztex.pl.
Niezbędne dane, które należy podać:
– dane nadawcy i odbiorcy
– termin realizacji wysyłki
– powód zgłoszenia reklamacji
– kwota roszczenia
Należy także dostarczyć:
– protokół szkody spisany przez odbiorcę z kurierem przy doręczeniu
– potwierdzenie wartości wysyłanej paczki (np. oświadczenie o pochodzeniu ptaka z własnej hodowli i jego wycena)
– dowód nadania czyli potwierdzenie odbioru paczki przez kuriera
– list przewozowy
– upoważnienie dla:
PTAKI KURIEREM Sp. z o.o.
Macieja Palacza 144,
60-279 Poznań
NIP: 7792543109
W celu złożenia reklamacji przesyłki nr EE… upoważnienie musi wysłać aktualny posiadacz paczki
PROBLEMY PODCZAS TRANSPORTU I ICH ROZWIĄZANIE
Prosimy pamiętać, aby list przewozowy został wydrukowany i wydany kurierowi razem z przesyłką. W przypadku większej ilości przesyłek należy samemu przykleić listy przewozowe do paczek, tak aby w urzędzie pocztowym nie zaistniała pomyłka związana z przyklejeniem listów przewozowych na niewłaściwe paczki. Odklejenie się listu przewozowego od opakowania najczęściej skutkuje zagubieniem wysyłki przez przewoźnika.
Należy zdać sobie sprawę, że zawsze istnieje ryzyko opóźnienia w doręczeniu, które wynosi jeden dzień roboczy. Dotyczy to mniej więcej 1 na 120 paczek i jest spowodowane najczęściej pomyleniem przez przewoźnika kodu pocztowego odbiorcy, przez co przesyłka kierowana jest w zupełnie inne miejsce niż docelowe. Z naszego doświadczenia wynika, że w takich sytuacjach należy zachować spokój. Pracownicy Pocztex sami zauważą błąd, naprawią go i ptaki zostaną dostarczone po upływie 48 godzin. Zaręczamy, że mimo przedłużonego transportu, zwierzęta praktycznie zawsze dochodzą do odbiorcy żywe. Prosimy tylko starać się pakować ptaki tak, aby mogły wytrzymać dwa dni transportu. Oczywiście, jeśli transport się przedłuży odbiorca koniecznie powinien sprawdzić zawartość przy odbiorze i spisać protokół szkody, jeśli okaże się to konieczne.
Nadrzędnym elementem wysyłki ptaków powinno być dobro zwierzęcia. Należy więc zapewnić mu jak najlepsze warunki. Prosimy starać się także nie realizować wysyłek w upalne albo bardzo mroźne dni.
Warto w ofertach i aukcjach zastrzec sobie, że wysyłka kurierska ptaków realizowana jest na ryzyko odbiorcy. Jest tylko jeden sposób, aby zredukować ryzyko do zera, mianowicie odbiór osobisty.
W przypadku wysyłki zwierząt niemożliwa jest zmiana kwoty pobrania oraz przeadresowanie po odbiorze paczki przez kuriera. Prosimy więc dokładnie sprawdzać wszystkie podawane dane do wysyłki.
Możliwa jest jedynie wysyłka ptaków, Pocztex nie transportuje żadnych innych zwierząt.
wróć do spisu